onsdag 13. februar 2013

Koselige telys med dekaler fra Kreativ Glede.

Jeg har lekt meg litt med dekaler fra Kreativ Glede igjen. På Europris fant jeg telys i blank kopp, som er litt høyere enn vanlige telys. Disse er kjempeflotte å dekorere med dekaler. 

Rosemotiver fant jeg på nett, og beskjærte dem til smale strimler i Picasa. Jeg skrev ut en prøve på vanlig papir først, for å se at de passet akkurat til lysene, og så skrev jeg dem ut på dekaler. Siden jeg bare har vanlig blekkskriver, så sprayet jeg dekalen med klarlakk, og lot den tørke.Og siden jeg er av det utålmodige slaget så legger jeg et raust lakklag i begge retninger, og da har jeg funnet ut at det holder med dette ene laget:)
 Så er det bare å kutte til strimlene, legge de i vann noen sekunder, og overføre dem til lyskoppene. De gjennomskinnelige dekalene blir utrolig lekre når lyset brenner, og lyskoppene er det bare å fylle med vanlige telys etterhvert:) 
 Her har jeg laget små gavepakker, og til tagsen har jeg brukt det samme motivet som til lysene.





7 kommentarer:

Guri sa...

Så lekkert!! Takk for tips :)

Swissie sa...

Nydelig!

anita01 sa...

Och wat heb je dit mooi gedaan zeg...

Warme groetjes,
Anita

Anne-Eddie sa...

SÅ lekkert! Klem fra Anne-Eddie :)

HOBBYMAUREN sa...

Veldig søte!

Anneke sa...

this is realy beautiful.
greetings from ann

Bodil Hansen sa...

Flotte ting du har lavet